Przejdź do treści

 

Terminy przyjmowania wniosków o zapomogę w roku akademickim 2025/2026: od 1 października 2025 roku do 30 września 2026 roku

W celu zyskania zapomogi należy złożyć wniosek wraz dokumentami potwierdzającymi zaistniałe zdarzenie.

Aby zarejestrować wniosek należy:

  • zalogować się na konto USOSWEB,
  • z menu wybrać WNIOSKI

Po wypełnieniu i zarejestrowaniu w systemie wniosku, należy go wydrukować, podpisać i w wersji papierowej wraz z wymaganą dokumentacją złożyć w Biura Pomocy Materialnej dla Studentów (BPMS).

Datą wszczęcia postępowania w sprawie przyznania stypendium jest dzień dostarczenia wniosku do BPMS (zarejestrowanie formularza elektronicznego w USOSweb nie wszczyna postępowania w sprawie przyznania stypendium, jest czynnością techniczną i nie stanowi złożenia wniosku).

Niewypełnienie wniosku w wersji elektronicznej uniemożliwia złożenie wniosku w wersji papierowej.

Numer konta bankowego, do przelewów stypendiów należy wpisać w systemie USOSWEB: dla studenta -> stypendia-> konta bankowe studenta. Numer konta można wprowadzić tylko raz, w przypadku jego zmiany należy wypełnić WNIOSEK O PRZELEWANIE NA KONTO i dostarczyć do BPMS.

Zapomoga przeznaczona jest dla studentów znajdujących się przejściowo w trudnej sytuacji życiowej.

Poprzez trudną sytuację życiową należy rozumieć każdy stan lub położenie studenta, które w bezpośredni sposób utrudnia mu normalną egzystencję.

Poprzez trudną sytuację życiową należy rozumieć w szczególności:

  • śmierć bliskiego członka rodziny,
  • chorobę lub uszczerbek na zdrowiu studenta,
  • klęskę żywiołową.

Student może otrzymać zapomogę, jeżeli od zdarzenia losowego upłynęło nie więcej niż 3 miesiące.

Student może otrzymać zapomogę nie więcej niż dwa razy w roku akademickim. Student może otrzymać tylko jedną zapomogę z tytułu tego samego zdarzenia.